Bag om Charlotte calberg

Det legende

Med en forkærlighed for Bauhaus, surrealismen og det legende søger jeg altid at finde nye tilgange til den kreative proces. At tegne – og derefter at gå over stregen, har altid været en del af arbejdstilgangen på mine projekter, da der altid er noget nyt, der kan undersøges og afprøves for at forstærke forestillingens udtryk.

 

det visuelle

Om det er performances, børneteater, udstillinger eller installationer søger jeg altid i og udenfor underteksten for at finde frem til værkets visuelle udtryk. Farver, kroppe, kostumer, objekter, lys og lyd bliver i teaterrummet til udsagn i sig selv eller i samspil med tekst og idé. Kostumer som objekter og objekter som kostumer, det stringente eller det sprudlende multifarvede.

Det sidste juletræ

Det sidste juletræ

Jessie Kleemann i Public Service Happening

Public service event

det faktuelle

Som scenograf og dramatiker har jeg 30 års erfaring fra over 100 forskellige teaterprojekter. Jeg er uddannet modedesigner fra Studio Berçot i Paris i 1990, hvor jeg var bosat i syv år. Efterfølgende arbejdede jeg et par år i Tyrkiet og Egypten, hvor jeg skabte kostumer til en lang række shows og musicals. Returneret til Danmark blev jeg cand. Mag i Teatervidenskab og Moderne kulturformidling fra Københavns Universitet i 2005.

Det andet / 2nd. life

Skrot og plast får ofte sneget sig ind som materiale i mine projekter, hvor jeg giver det et nyt liv i en anden sammenhæng. Der er tit noget interessant tilbage i det, som bliver smidt ud, og når det udstilles som kunst, tilføres en ny værdi til det kasserede. Desuden er skrald sjovt, skævt og krøllet og tilfører en ekstra kant til fortællingen, og ved at udstille skraldespandens indehold, råt eller forfinet, viser jeg den plastikkultur vi lever i.

TRASH

nettokjoler